METZ - Up On Gravity Hill
Jedna z desek roku 2024, ke které se od jejího vydání pravidelně vracím. Trojlístek dospělých punkáčů z Toronta do svého posledního alba nalámal přístupné noiserockové hitovky plné romantiky i grungového surealismu.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Erik Truffaz je v posledních letech poměrně pravidelným návštěvníkem České republiky. Díky svému širokému stylovému záběru je každý z koncertů zpravidla trochu jiným zážitkem, ať již se jedná o řadové nahrávky s jeho kvartetem či rozličné projekty s umělci z jiného hudebního spektra.
Ostatně spolupráce s hudebníky z jiných žánrových koutů je pro Erika Truffaze poměrně charakteristická a tak vedle klasických jazzových kousků z řadovek si lze užít skladeb s doteky world music či elektronické hudby. “Being Human Being” je Trufazzovo další setkání s Mexičanem Murcofem a jejich spolupráce dala vzniknout zvukové koláži, která doprovází futuristické obrazy renomovaného francouzského komiksového tvůrce Enkiho Bilala.
Celý večer v Akropoli byl zcela zasvěcen projektu “Being Human Being” a po více než 70 minut se tak diváci mohli nechat unášet futuristickým vizuálem, jehož dráždivou podmanivost dále dotvářela Truffazova trubka, Murcofova manipulace se zvukem a bicí a perkuse Phillippa Garcii. Hudba samotná se pohybovala ve zcela opačných intencích, než na co mohou být diváci zvyklí z Truffových líbivých řadových desek poslední doby. Nelinerání celky vystavěné na souznění perkusí, elektronického šumení či nervózně tepajících bítů a trubky, jejíž zvuk trumpetista nezřídka moduloval či nahrával do smyček, často více než cokoliv jiného připomínaly zvukovou koláž, kterou bylo třeba se nechat unášet a sledovat spletité melodické a rytmické smyčky. Pro hrubé přiblížení se nabízí tvorba skandinávských kolegů Arve Henriksena a jeho spolupráce s Janem Bangem či některé polohy Nilse Petera Molvaera.
Ačkoliv vlastní projekce, čerpající z především z trilogie "Le Sommeil du monster", nesdělovala konkrétní příběh, bylo možné vysledovat dílčí tématické celky, v jejichž rámci dokázal sled expresivních obrazů podepřený hudebním doprovodem dramaticky gradovat a zprostředkovávat jakousi nepřímou katarzi.
Pokud poslední Truffazovy desky čelí kritice kvůli směřování do středněproudých vod, pak projekt “Being Human Being” mohl uspokojit všechny, kdož oceňují hudebníkovu experimentálnější a méně přímočarou polohu. A tento koncert byl příjemným důkazem toho, že Truffaz stále dokáže velmi snadno okouzlit.
Jedna z desek roku 2024, ke které se od jejího vydání pravidelně vracím. Trojlístek dospělých punkáčů z Toronta do svého posledního alba nalámal přístupné noiserockové hitovky plné romantiky i grungového surealismu.
To dojení vyschlého writer’s roomu je do nebe volající. Nových nápadů je pomálu, zato jsou rozmazané na dvojnásobek. Nekonečné plebiscity jsou ubíjející, nové hry vizuálně průměrné a když se to rozjede, přijde očekávatelný cliffhanger. Opouštím hru!
Tahle americká parta zní úplně jako revival starých JUDAS PRIEST, i ten vokál jako by patřil samotnému Halfordovi. Je to taková zasmrádlá mršina, ale překvapivě mě celkem bavilo si to poslechnout. Jestli do toho půjdu podruhé ale fakt nevím, spíše ne.
4 disky. 58 skladieb. 75-stranový booklet. Len CD a LP, žiaden streaming. Steven Wilson sa vybral zboriť mýtus, že 80’s boli umeleckou pustinou: Od THE CURE a JOY DIVISION po zabudnuté britské spolky, funguje to na ploche vyše 5 hodín. Povinné počúvanie!
Dobre to robí táto švédska superskupina. Melodický death metal vo veľmi prístupnej, niekto by zbytočne hanlivo povedal kolovrátkovej, forme. Na druhom albume v ešte zrelšej a lepšej podobe. Teším sa na ich tohtoročné koncerty!
Daniel Cavanagh asi chtěl stvořit Anathemovské album, ale utopil se v klišé. Příjemně to odsýpá a zvuk i provedení se dají těžko kritizovat, ale je to tak nepůvodní a otřepané, že to úplně kazí emoce, které by jinak určitě fungovaly. Sem se vracet nebudu.
Rumunský doom metal s hlasem tak hlubokým, že i basa je proti němu mandolína. O to výraznější je, když mu do duetu hraje flétna. Jde ovšem o kvalitní nahrávku, kapelník svého času bubnoval u SHAPE OF DESPAIR a lecčemu se tam přiučil.